Ik ga op vakantie en ik neem mee…

Mijn eerste blogpost op dit blog en over 3 weken ga ik alweer op vakantie. De vakantie zal dit jaar 8 dagen gevierd worden in Alanya, een populaire badplaats in Turkije, maar dit zal jullie niets boeien. Maar ik zit nooit stil op vakanties, dus kwam ik op het idee om jullie te vertellen wat ik meeneem en waarom (wat ik ermee ga doen). Got your attention? Ik neem 3 boeken mee en op zijn minst zijn er 2 uit in de 8 dagen dat ik op vakantie ga. Het is geen lees contest en er hoeft er niet eens één uit, maar wanneer ik op gang ben dan gaat het over het algemeen snel.

Welke boeken?

Boek 1: Digital Branding: A Complete Step-by-Step Guide to Strategy, Tactics and Measurement

Dit boek is geschreven door Daniel Rowles een persoon die vele grote merken helpt om online hun merk uit te dragen. Hier moet je denken aan een Coca-Cola, Nike, etc. Een internet bizz overleeft het vandaag de dag niet zonder dat het een merk is, althans dat geloof ik. Marketing zie ik als het belangrijkste onderdeel van mijn onderneming. Tenzij je een eigen product bedenkt zit er in elke markt soortgelijke ondernemingen. Dit boek heb ik al even door gebladerd en er staan goede tips in die ik ook zeker ga toepassen en hiervan zal ik jullie te zijner tijd ook van op de hoogte brengen.

Boek 2: Purple Cow

De fameuze internet marketeer Seth Godin heeft dit boek geschreven en het gaat over dat je een paarse koe moet zijn. Het is geen referentie aan Milka (althans dat verwacht ik… Heb het boek nog niet gelezen), maar het gaat over dat je anders moet zijn. Dit is natuurlijk een enorme open deur, maar ik zou graag inspiratie halen hoe misschien wel de beste Marketeer hier tegenaan kijkt. Het boek verteld ook waarom prijsleiderschap (wat de meeste start-ups nastreven) niet weggelegd is voor ons als start-ups of kleine ondernemingen. Wederom een open deur voor mij, maar toch vind ik het vreemd dat bijna alle start-ups met webwinkels dit nastreven. Want je wordt simpelweg opgeslokt door de reuze in de markt, die door de omvang van hun afzet en inkoop met kleinere marges kunnen overleven. Ik verwacht dat Bol.com, ondanks dat Ahold erachter staat, het niet gaat overleven.

Boek 3: The critical 90 days from idea to market

Ik heb echt enorm veel zin in dit boek, omdat ik zoveel ideeen (en domeinnamen ;)) heb en eigenlijk met alles wel aan de slag wil gaan. Het is geschreven door Scott Duffy een echte start-up genious met een bak aan ervaring. Met de kennis van dit boek ga ik ook een projectje starten waar ik 100% transparant naar jullie toe ben. Jullie mogen mijn inkomsten en uitgaven zelfs zien! Blijf dit blog in de gaten houden dus!

Naast mijn boeken neem ik ook markers, indexers, post-it’s mee om de lees momenten zo effectief mogelijk te houden. Mijn laptop gaat ook mee en er is Wifi in het hotel. Er gaat dus ook zeker gewerkt worden.
*De boeken staan in willekeurige volgorde*

Máár…

Vakanties zijn er ook om te relaxen en tot rust te komen. Dit ga ik dan ook zeker doen, maar voor mij is werken in zeker mate ook relaxen… Ik vind het gewoon echt leuk. Al levert het 0,0 euro op dan kijk ik er niet op terug van: “Oh wat een tijdverspilling”.

Laten we deze blogpost afsluiten met een quote van de moeder van Scott Duffy:

If you can’t find something to live for, you best find something to die for.

Voor mij is dat een leuke tijd op deze aardbol en dat gaat gepaard met werk dat je met plezier doet!